PIÓRNIK – NIEODZOWNY ATRYBUT UCZNIA 0
PIÓRNIK – NIEODZOWNY ATRYBUT UCZNIA

NA RYNKU DOSTĘPNYCH JEST WIELE WZORÓW RÓŻNIĄCYCH SIĘ KOLORAMI, MOTYWAMI GRAFICZNYMI, WIELKOŚCIĄ I FUNKCJONALNOŚCIĄ, CHOĆ CHŁOPCY I DZIEWCZYNKI MAJĄ RÓŻNE PREFERENCJE, RODZICE CHCĄ PRZEDE WSZYSTKIM DOPASOWAĆ PIÓRNIK DO WYMAGAŃ SZKOLNEJ CODZIENNOŚCI.

TUBA, SASZETKA CZY TRADYCYJNY?

Piórnik tradycyjny o sztywnej budowie, z przegródkami, miejscem na wszystkie potrzebne akcesoria jest częściej wybierany przez dziewczynki, które lubią, gdy wszystkie długopisy, ołówki i inne przybory są na swoim miejscu, choć dla wszystkich dzieci rozpoczynających naukę to często bezdyskusyjny wybór.

 

Chłopcy wolą zwykle piórnik w kształcie tuby lub saszetki, najczęściej jednokomorowy lub dwukomorowy, który pomieści niezbędne przybory szkolne, a dostęp do nich jest stosunkowo łatwy. Im dzieci są starsze, tym częściej wybierają tuby lub tzw. saszetki z jedną główną kieszenią i często dodatkową klapką na długopisy i kieszonką na małe akcesoria lub dziecięce skarby.

Piórniki tradycyjne dostępne są również opcji z wyposażeniem – kupujący może być wówczas pewien, że dziecko otrzyma pełną wyprawkę do szkoły i ilości idealne do jego piórnika, jeśli natomiast chcemy samodzielnie skompletować zawartość piórnika dostępne są opcje bez wyposażenia.

MAŁGORZATA FLORASZEK - psycholog i terapeuta

CZY WARTO TRZYMAĆ SIĘ STEREOTYPÓW DOTYCZĄCYCH PŁCI W WYBORZE PRODUKTÓW DLA DZIEC!?

Dzieci lubią otaczać się przedmiotami, które im się podobają. Dla każdego oznacza to coś innego. Dzieci, zwłaszcza te, które jeszcze nie potrafią czytać, kształtują swoje odczuwanie piękna na podstawie obrazów. Zachwycają się różnymi kolorami, kształtami, postaciami, a nawet fakturą. Zwykle sięgają po produkty, które z jakiegoś powodu kojarzą się im z odczuwaniem przyjemności.

Codzienna obserwacja dokonywanych przez dzieci wyborów pokazuje wprawdzie, że dziewczynki częściej niż chłopcy wybierają kolor różowy, a chłopcy częściej niż ich rówieśniczki kolor czarny, nie róbmy jednak z tejże opinii jedynego punktu odniesienia. Przy podejmowaniu decyzji w sprawie przedmiotów kupowanych dla dziecka na pewno warto zorientować się, co podoba się naszemu dziecku i co spełni jego oczekiwania.

Powodem, dla którego dziecko zaczyna odczuwać potrzebę posiadania jakiegoś przedmiotu, może być ciekawie skomponowana reklama. Innym źródłem mogą być doświadczenia z przeszłości, jednak najważniejszym jest naśladowanie. Dzieci od pierwszych dniach swojego życia uczą się poprzez odwzorowywanie. Na początku są to jedynie proste miny, z czasem przeradza się to w regularne naśladowanie wszelkich obserwowanych czynności i upodobań rodziców. Między 2. a 5. rokiem życia dziecko zaczyna odczuwać przynależność do jednej z pici i chętniej powiela zachowania jednego z rodziców. W wieku wczesnoszkolnym zaczyna dążyć do jasnego określenia swojego bycia dziewczynką lub chłopcem. Pomiędzy 6. a 10. rokiem życia nastaje czas, kiedy dzieci najchętniej bawią się z rówieśnikami tej samej płci. Nie stanowi to jednak sztywnej reguły. Na dobór gromadzonych przedmiotów, rodzajów aktywności oraz zawieranych znajomości mają wpływ także inne czynniki. Należą do nich: poziom aktywności własnej, upodobania, gust dziecka czy wzorce rodzinne.

PIÓRNIKI LICENCYJNE

Często kwestią decydującą o wyborze jest motyw graficzny z ulubioną postacią dziecka (licencja) oraz kolor. Piórniki różowe. we florystyczne wzory lub z postaciami księżniczek i innych damskich bohaterek będą wybierane przez dziewczynki. I odwrotnie ciemne kolory i męscy superbohaterowie przeznaczeni są dla chłopców, choć wiadomo że nie tylko ponieważ są dziewczynki, które od najmłodszych lat lubują się w Spidermenie czy Avengersach.

 

Dzieci lubią kiedy piórnik pasuje do plecaka – wtedy całość stanowi komplet. Dobrym rozwiązaniem zarówno dla chłopca jak i dziewczynki będzie plecak z motywem postaci z bajki lub filmu. Producenci produkują całe serie w każdej kolekcji co umożliwia skompletowanie zarówno plecaka jak i piórnika w tej samej wersji kolorystycznej, ale również dokupienia do nich artykułów uzupełniających takich jak bidon, śniadaniówka, przybornik na biurko, worek na kapcie, teczkę oraz wiele innych.

Dziecięcy gust.

W pierwszych etapach życia zwykle upodobania młodego człowieka są spójne z z tym co proponują mu rodzice, którzy są jego jedynym punktem odniesienia. W wieku wczesnoszkolnym dzieci już mają często wyrobione zdanie na temat swojego gustu: ulubionego koloru, ukochanej zabawki a także bohatera bajkowego. Wiedzą czy interesuję je dinozaur, wyścigowe auta, księżniczki i zwierzaki. Potrafią opowiadać o swoich fascynacjach bajkami oraz godzinami bawić się w ulubione zabawy. W starszym wieku szkolnym gust młodzieży staje się wyrazem ich wnętrza. To, jaki wybierają strój, ich sposób mówienia a także przedmioty którymi się otaczają staje się sposobem na wyrażenie siebie. Nastolatek z cała pewnością potrafi sprecyzować co mu się podoba a co budzi jego odrazę. Zewnętrznymi punktami odniesienia dorastającego człowieka mogą być jedynie rzeczy, które podobają się osobom z jego rówieśników i aktualnie panującej mody. Gimnazjalista rzadko pyta rodziców o zdanie, ponieważ sam potrafi podjąć decyzję.

 

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl